středa 9. května 2012

Moje radost

Ano, jedna z mých radostí - dvorek u bytu. Kdysi jsem koupila tři bílé židle a bratr mi vyrobil stolek. Hezky se tu sedí a třeba háčkuje, plete a čte.Tady se snažím vytvořit klidnou oázu plnou rostlin a květin. Letos tu jsou rajčata, ve větším počtu jahody a také muškáty, které se udržely přes zimu. I koupená fuchsie kvetoucí plnými fialovo-bílými květy.Zatím tedy byly jenom čtyři květy a časem jich snad bude víc. Letos jsem nasela i pár semínek paprik - asi to budou feferonky, ale zatím se mají k světu. A také macešky, které při jejich nákupu byli sotva použitelné a přesto vyrostly do krásy. V loňském roce "proběhla " internetem rajčata a nejen ona, pěstovaná vzhůru kořeny. A tak letos jsem to zkusila také i když ne ve speciálních vacích, ale v plastových lahvích.
Dnes jsem také dala "vyletnit" i všechny pokojové rostliny.
K loňským narozeninám jsem dostala od synů červeně kvetoucí vánoční hvězdy a chtěla bych je pěstovat dál,zatím vyrazilo dost lístků.Na netu jsem se dočetla o jejich letnění a tak už dělají společnost ostatním.
Tak a teď sem zkusím vložit fotografie ze dvorku. Jsem zvědavá jestli se mi to povede......

                     jahody ve vlastnoručně vyrobené pyramidě z květináčů......

                       a druhá jahodová pyramida ve společnosti sazenic rajčat....



Rajčata pro bratra Miloše a papriky na plotě..................

Rozkvetlé macešky a rajčata s paprikami vzhůru kořeny....
Povedlo se i když ne tak, jak jsem si představovala, ale aspoň takto.

Doplnění tohoto článku : poprosila jsem svého mladšího syna Pavla o radu ohledně umístění - vrstvení fotografií. Poslal mi link na free program a toto je můj první výtvor vrstvení. Ano je to divoké, neumělé a tvrdé. Ale každé začátky jsou těžké....
Fota jsem použila skoro stejná a to proto, aby byl vidět rozdíl .


Moje představa spotřeby místa tady na blogu a do budoucna úkol - s programem se vše naučit a kompozice   vylepšovat.

2 komentáře:

  1. Milá jaruško zrovna dnes jsem narazila na Tvůj blog a když jsem se dala do prohlížení tak jsem zjistila že pleteš a háčkuješ na nedonošeňáčka.Já by měla k tobě moc velikou prosbu je mi zrovna tolik let jako Tobě a koždým dnem syn s přítelkyní čekají miminko užž jsem napletla ledaco ale ty papučky nemím pro jsem se odvážila Tě poprosit jestli by si mi mohla poslat popis zdají se mi jednoduché tak si myslím že by je mohla zvládnout! Díky Luďka
    soboroval@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luďko, děkuji ti krásný komentář a určitě ti na mail napíšu, ale pletla a háčkovala jsem jich několik - nevím, Luďko, které by jsi chtěla zkusit.
      Domluvíme se majlíkem - brzy napíši.
      Přeji ti hezký a pohodový čas. Jarmila

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře........