pondělí 20. května 2013

V čase čtrnácti dní.......

Mé milé.
Moc vám děkuji za nádherné majlíky, zprávičky a komentáře k minulému příspěvku.......
Za přání k narozeninám mého blogu a za pochvaly ke quiltu "Kameny ve vodě".......
Když jsem vše četla, tak mi tekly slzy radosti a musím se přiznat, že i červenala.........
Děkuji vám všem.

Čas ubíhá jako voda v řece, den běží za dnem a je fajn stále něco vymýšlet a pak zrealizovat.......

Do klubového quiltu chybělo ještě pár bloků a už delší dobu jsem chtěla zkusit patchwork flick-flak.
Ptáte se, co to je?
Nastříháte devět čtverců o rozměrech, třeba, 10 x 10 cm a sešijete.
Pak si nastříháte čtyři pruhy o šířce, třeba, 5cm.
Vše sešijete a podle šablonky rozřežete na čtverce, které otočíte tak, aby vznikl větrník.
Znovu sešijete a vznikne nový blok.......
A z jiných látek, v jiné barevné kombinaci - říkám mu "zmatkový" :
A bez okrajových dílů :
V minulých dnech jsem také spravovala synovi pracovní modráky a při štěpování - no - jak to nazvat - rána jako z děla - zlomila se jehla - respektive roztříštila, že nemít na nose brýle na šití, tak jsem bez očí a šicí stroj? Ten dopadl špatně - praskla vodící jehlová tyč - jako když do ní seknete nožem :
Vím, vím. Šicí stroj nebyl z těch dražších a už taky čtyři roky pracoval.
Ale přesto se na něm hezky šilo.......
A závada - pravděpodobně neopravitelná, protože se poškodil i jeden ze segmentů uvnitř šicího stroje.
Pro mě to byla katastrofa. Bez šicího stroje - ne, to nejde.......
Se slzami na tvářích vyprávím synovi, co se stalo a on mi na to řekl : Tak se koupí nový šicí stroj, však ho stále používáš. A mám nový šicí stroj.......
Je nádherný. Umí spoustu "věcí" o kterých jsem jen snila.......

A co jsem dělala po čas nešití?
Háčkovala jehelníčky pro Bambiriádu, která se koná tento týden v parku v našem městě.
A nejen v našem městě.......

Mé milé.
Děkuji vám za "nakouknutí" a opatrujte se.......
Těším se na vás příště.......

10 komentářů:

  1. No to jsou vychytavky :) Flick-Flak blog je paradni, jen bych mela strach, ze po roztrihani uz bych ho nedala dohromady :) A ze se ti pokazil stroj - vsechno zle je k necemu dobre! Ja mam taky Janome 3160 QDC a jsem s nim naramne spokojena. Jehelnicky jse ti moc povedly, tolik nadhery najednou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, děkuji za tvou milou návštěvu a krásný komentík. Však jsem si musela dát velký pozor abych vše nepopletla, proto po rozřezání jsou na svém místě a až jsem vše dořezala, potom jsem jednotlivé čtverce otáčela tak, aby vznikl flick-flak. Jakmile bych dala vyříznutý čtverec jinam, už bych asi nedala vše dohromady......
      Hani, stroj je fantastický a musím se přiznat, že jsem nikdy netušila, že takovýto vůbec budu mít.....
      Hani, děkuji za pochvaly a přeji ti krásné sluníčkové dny. Jarmila
      PS. krásnou dovolenou jste si měli a fotky jsou nádherné

      Vymazat
  2. Na patchwork jsem nikdy neměla odvahu.Obšila jsem kluky, když byli malí, ale mě šila maminka. Mamka když mě viděla u šicího stroje, tak mě vyhnala a ušila sama.
    Pěkný šicí stroj. Určitě na něm ušiješ spoustu krásných věcí.
    Jehelníčky jsou moc hezký. Budou mít úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, děkuji ti za návštěvu a komentík - potěšil. Alenko, třeba se ještě do šití pustíš a bude tě "prohánět" zvědavost - jak vlastně se patchwork dílky skládají....
      Ze šicího stroje mám skutečně radost a doufám, že našiji.......
      Alenko měj se moooc hezky a těším se na tebe příště. Jarmia

      Vymazat
  3. Milá Jarmila, je mi ľúto, že sa ti rozbil starý stroj, ale určite Ti spravil syn veľkú radosť s novým strojom. Je to krásne! Teším sa, že sa pripojíš k 2. IBS a do konca roka stihneš vymyslieť a ušiť nejaké bloky s témou vody. Veď s touto mašinkou to bude hračka. A ako som videla, flick-flack Ti ide parádne. Do IBS nemusia byť bloky nijak zložité. Skús porozmýšľať!. Ešte raz ´Ti gratulujem k novému stroju a teším sa s Tebou!
    bachovka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám tě Jarmilko, děkuji ti za krásný komentář a zastavení se u mě. K 2. IBS jsem se připojila - mám jejich ikonku na blogu a už vymýšlím a kombinuji - jak a co......
      Jarmilko - flick-flak jsem dělala poprvé v životě a musela jsem dávat velký pozor abych ho nepopletla......
      Děkuji ti za gratulaci k novému stroji a přeji ti hezké dny a krásné šití i ostré jehly. Jarmila

      Vymazat
  4. Náhoda někdy dělá "zázraky". Tahle značka stroje, byla správná volba! Tak ať se ti na něm dobře a dlouho šije:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renatko, děkuji ti za návštěvu a milý komentář a máš pravdu - něco zlého na něco dobrého - mám ze šicího stroje velkou radost.
      Děkuji za přání dobrého a dlouhého šití.....
      Na fotografiích na tvém blogu jsou mooc krásné květiny a přeji brzké zahojení tvé ruky.
      Hezké a pohodové dny. Jarmila

      Vymazat
  5. Jarmilko, moc gratuluji k novému šicímu stroji, je fakt parádní. Prý toho umí hodně, těším se, až se pochlubíš naživo. Přeji hodně společných našitých kilometrů ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renatko, moooc děkuji za tvou gratulaci a krásné přání. Ano umí a musím se vše pořádně naučit a všechno vyzkoušet. Od dob prvních "verutasek" se skutečně hodně v šití změnilo.......
      Rendo na "šitíčku" ho určitě uvidíš, protože starý šicí stroj už nejde opravit.....
      Měj se hezky a pohodově. Jarmila

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře........